Matematika

Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.


Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.


Volné termíny a přihlašovací formulář

Workshopy


Matematika ze Springfieldu

1. stupeň ZŠ (60 minut)

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Co mají společného matematika a animovaný seriál Simpsonovi? Na první pohled se možná může zdát, že vůbec nic. Ve skutečnosti jsou ale díly tohoto seriálu naplněny řadou matematických triků. V rámci workshopu si pustíme několik ukázek ze seriálu a povíme si, kde se matematika ukrývá. Díky velké řadě témat lze workshop navštěvovat opakovaně, případně si učitelé mohou vybrat preferované téma.


Hlavolamy

1. stupeň ZŠ (60 minut)

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Jak si osahat matematiku, dovědět se něco o její historii a ještě si přitom potrápit mozkové závity? Přece pomocí hlavolamů. Na workshopu si ukážeme několik hlavolamů, řekneme si něco o jejich historii, odkud pochází, jak vznikly a nakonec si jeden hlavolam i vyrobíme.


Hra o čísla

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Statistika by měla být používána k lepšímu pochopení a vyhodnocení hromadných dat. Je-li však použita zavádějícím způsobem, může čtenář uvěřit něčemu jinému, než co ukazují data. Někdy se tak stane úmyslně, jindy z neznalosti či nepozornosti. V obou případech se však dostáváme do pasti falešné statistiky. Na přednášce zboříme tato fake news - na příkladech ukážeme, jak si média, politici, ale také vědci mohou pohrávat s fakty a čísly účelovým způsobem. Popíšeme parametry, které mohou „ohnout“ hodnocení údajů až k absurditám.


Příběh jedné konstanty

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Matematika neobsahuje mnoho konstant, rozhodně ne tolik jako fyzika, zato jsou však její konstanty často pilířem nějaké ucelené teorie. Geometrii vévodí jedna ze základních a nejstarších v matematice – konstanta π. Proč je pro matematiku tolik důležitá? Kde se vzala? A jaký je její životní příběh? A jak na ni můžeme přijít experimentálním způsobem?


Necháte se napálit?

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Popularizační přednáška bude koncipovaná jako nevážné zamyšlení nad klamností naší intuice a o tom, kam nás to pak může zavést. V rámci přednášky bude představeno několik příkladů matematických paradoxů, matematických problémů, či hlavolamů, které by nás při troše nepozornosti mohli zavést na zcestí.



Volné termíny a přihlašovací formulář



Poslední změna: 12. březen 2024 18:11 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Máte dotaz ?
Kontakty

Didaktikon | Kampus Hybernská

Hybernská 4

Praha 1, 110 00

Česká republika


Jak k nám