Společenské vědy

Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.


Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.


Volné termíny a přihlašovací formulář

Workshopy

Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem?

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Může něco tak úžasného jako mrak, lidské tělo, semínko nebo galaxie vzniknout jen šťastnou náhodou? Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? Jaká je hranice mezi mnou a prostředím, které mne obklopuje? Na tyto a mnohé další otázky se pokouší hledat odpovědi environmetální estetika.


Problémově orientovaná výuka filozofie v praxi

střední školy (90 minut)

Pojďte se v rámci našeho exponát „Automat na filozofické divadlo“ vžít do role filozofa, položit si a zároveň zformulovat vlastní odpovědi na filozofické otázky obzvláště důležité pro současnost či budoucnost světa? Otázky tematizované v exponátu: 1. Co je pravda? Existuje vůbec? Pokud ano, existuje jediná objektivní pravda, nebo má každý svou? 2. Existuje Bůh? Přináší náboženství více výhod, nebo hrozeb? 3. Co je dobro? Co je zlo? A je možné zlo zcela vymýtit? 4. Spočívá smysl života v práci? A má život vůbec smysl? 5. Co je to láska? 6. Měly být mít ženy právo na interrupci? 7. Co je dobrá smrt? Měla by být povolena eutanazie? 8. Je důležitější dávat prostor svobodě jedince, nebo klást důraz na společnost jako celek? 9. Je demokracie nejlepší způsob vlády? 10. Jak bychom měli řešit změnu klimatu? Jak bychom se měli chovat k životnímu prostředí?


Divadelní metody při výuce filozofie

střední školy (90 minut)

Pojďte si s námi prohlédnout „Automat na filozofické divadlo“ a pak si sami vyzkoušet různé metody filozofického divadla.


NOMO

střední školy (90 minut)

Díky smartphonům má každý z nás moc vytvářet svůj vlastní svět, být ve spojení se všemi, které v něm chce, jedním dotykem získat přístup k jakékoliv informaci. Být online je pro nás stejně samozřejmé jako dýchat.Téma nomofobie (čili strachu ze ztráty spojení se světem prostřednictvím smartphonu) je pro nás stále ještě nové. Jedná se ale o závažný – a téměř neprobádaný – sociální fenomén, jehož význam s narůstajícím vlivem novým technologií, ale i s rostoucím vlivem sociálních sítí a webu 2.0 neustále sílí a s ním i potřeba se tomuto tématu věnovat citlivě, ale i hravě a svobodně.Během workshopu společně prozkoumáme svůj vztah s mobilním telefonem a online světem, budeme tvořit nové postavy a náměty na nové mobilní aplikace a zkusíme vymodelovat takový svět, ve kterém jsme právě tak propojení, jak je nám to milé.


Československo a země Třetího světa ve studené válce

střední školy (90 minut)

Období studené války a to, jak o něm přemýšlíme nebo učíme, se v našem prostředí často zužuje na několik málo „horkých epizod“ a dva hlavní aktéry - Spojené státy a Sovětský svaz. My si ale představíme i roli menších hráčů - zejména Československa, a to v prostoru, který byl klíčový, nicméně též dlouho opomíjený - v zemích tzv. třetího světa. Společně se pokusíme nahlédnout do studenoválečných vztahů a kontaktů socialistického Československa a zejména nově vzniklých afrických států. Na konkrétních příbězích vyslaných československých expertů, dodávek zboží, kulturních, vědeckých či studentských výměn, zkusíme rozbít představu o světě neprostupně rozděleném železnou oponou a „studeném konfliktu“ zúženém na pár událostí velkých dějin typu „Kubánská krize“ a „pád Berlínské zdi“.


Diskuze

Diskuze s filozofy: Které filozofické problémy jsou obzvláště důležité pro současnost či budoucnost světa?

střední školy (150 minut)

Pojďte si s námi prohlédnout „Automat na filozofické divadlo“ a pak diskutovat s českými filozofy na téma, které filozofické problémy jsou obzvláště důležité pro současnost či budoucnost světa.



Volné termíny a přihlašovací formulář




Poslední změna: 12. březen 2024 18:11 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Máte dotaz ?
Kontakty

Didaktikon | Kampus Hybernská

Hybernská 4

Praha 1, 110 00

Česká republika


Jak k nám