Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.
Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.
Ekobytí LAB |
1. stupeň ZŠ – 4. a 5. třída (90 minut) střední školy (90 minut) |
Ekobytí LAB je program, kdy žáci a studenti sami s naší pomocí " „designují“ takový program, který by nejvíce odpovídal na jejich potřeby v oblasti environmentální problematiky. Chceme se sami zorientovat v tom, co žáci potřebují vědět, co prožít. V rámci LABU nabízíme koncept přístupu k environmentální problematice vycházející z myšlení Timothyho Mortona a paletou témat, která by se v rámci workshopu mohla řešit a studenti pak sami určují důležitost témat i metody, které jim vyhovují pro jejich osahání. |
Environmentální estetika – Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? |
2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Může něco tak úžasného jako mrak, lidské tělo, semínko nebo galaxie vzniknout jen šťastnou náhodou? Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? Jaká je hranice mezi mnou a prostředím, které mne obklopuje? Na tyto a mnohé další otázky se pokouší hledat odpovědi environmentální estetika. |
Nomo – Co mobil dal a vzal |
2. stupeň ZŠ střední školy (90 minut) |
Díky smartphonům má každý z nás moc vytvářet svůj vlastní svět, být ve spojení se všemi, které v něm chce, jedním dotykem získat přístup k jakékoliv informaci. Být online je pro nás stejně samozřejmé jako dýchat. Téma nomofobie (čili strachu ze ztráty spojení se světem prostřednictvím smartphonu) je pro nás stále ještě nové. Jedná se ale o závažný – a téměř neprobádaný – sociální fenomén, jehož význam s narůstajícím vlivem novým technologií, ale i s rostoucím vlivem sociálních sítí a webu 2.0 neustále sílí a s ním i potřeba se tomuto tématu věnovat citlivě, ale i hravě a svobodně. Během workshopu společně prozkoumáme svůj vztah s mobilním telefonem a online světem, budeme tvořit nové postavy a náměty na nové mobilní aplikace a zkusíme vymodelovat takový svět, ve kterém jsme právě tak propojení, jak je nám to milé. |
Mezinárodní krize 2032 |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
Žáci jsou postaveni do role vyjednavačů v mezinárodní krizi. Touto formou jsou tak vysvětleny základy mezinárodních vztahů, důležitost mezinárodních organizací a způsoby, jakým jednání na těchto úrovních probíhají. |
Mlhavá objektivita |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V dnešní době je důležité na všechny přijímané informace nahlížet kriticky a být tak o všech aspektech veřejného dění plně informován. S rozlišováním pravdivých informací od dezinformací hravou formou pomůže workshop Mlhavá objektivita zaměřený na kritické myšlení. Během workshopu účastníci poznají, jaké vlivy na objektivitu zpravodajství se mohou objevit. Jak o určité události budou informovat seriózní a jak bulvární novináři? Jak komunikují různí aktéři na sociálních sítích? Jakým způsobem se tvoří PR firmám a jak se prezentují jejich zájmy? Poznat a rozumět tomu, jak zpravodajství funguje nebo jak rozklíčovat zájmy jednotlivých aktérů, považujeme za jednu z nejdůležitějších dovedností v dnešním světě. |
Optikou bezkonfliktní společnosti |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V tomto workshopu žáky blíže seznamujeme s pojmem konformita. Naším cílem je ukázat, jak může být člověk jakožto společenský tvor ovlivňován ostatními ve své sociální skupině. Výuka se skládá z experimentu a následné diskuze s žáky, včetně vysvětlení pojmů. |
Politik není jogurt |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V rámci workshopu zaměřeného na politický marketing budou mít žáci možnost vytvořit si politickou stranu včetně názvu, loga, vyzkoušet si zvolení lídra a připravit se na tiskovou konferenci na určité téma. Celá výuka je prokládána zábavnými až bizarními příklady související zejména s online marketingem a prezentací na sociálních sítích. |
Ústavní soud |
střední školy (90 minut) |
Workshop Ústavní soud je ideální spíše pro studenty vyšších ročníků středních škol, kteří už za sebou mají několik hodin práva, protože si zkusí být na chvíli soudci Ústavního soudu a rozhodovat jeden z vybraných případů, který rozhodoval i sám Ústavní soud. V rámci nabitých devadesáti minut se studenti blíže seznámí se soustavou soudů v České republice, naučí se rozeznávat jednotlivé typy soudnictví, zjistí, kde se podává žaloba a kde odvolání. Značná část workshopu je věnována specifickému postavení Ústavního soudu České republiky a ústavní stížnosti. Na závěr hodiny je studentům dán prostor pro to, aby si navzájem prezentovali případy, o kterých rozhodovali a vysvětlili třídě důvody svého rozhodnutí, o kterém je následně debatováno. |
Wikipedie a historie |
2. stupeň – 8. a 9. třída (90 minut) střední školy (90 minut) |
Jak je zpracovaná historie na Wikipedii? S internetovou encyklopedií se již od jejího vzniku pojily obavy, že půjde o zdroj mnoha faktografických chyb. Dnes je často využívaná nejen jako zdroj informací, ale také nám může mnoho prozradit o našem vztahu k minulosti. O jakých tématech z dějepisu se na Wikipedii vedou spory? Jak se liší zpracování jednoho hesla v různých jazycích? Ve workshopu nabídneme pohled pod pokličku Wikipedie a představíme žákům neobvyklé způsoby jak, ji používat. |
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4
Praha 1, 110 00
Česká republika