Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.
Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.
Environmentální estetika – Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? |
2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Může něco tak úžasného jako mrak, lidské tělo, semínko nebo galaxie vzniknout jen šťastnou náhodou? Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? Jaká je hranice mezi mnou a prostředím, které mne obklopuje? Na tyto a mnohé další otázky se pokouší hledat odpovědi environmentální estetika. |
Mezinárodní krize 2032 |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
Žáci jsou postaveni do role vyjednavačů v mezinárodní krizi. Touto formou jsou tak vysvětleny základy mezinárodních vztahů, důležitost mezinárodních organizací a způsoby, jakým jednání na těchto úrovních probíhají. |
Mlhavá objektivita |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V dnešní době je důležité na všechny přijímané informace nahlížet kriticky a být tak o všech aspektech veřejného dění plně informován. S rozlišováním pravdivých informací od dezinformací hravou formou pomůže workshop Mlhavá objektivita zaměřený na kritické myšlení. Během workshopu účastníci poznají, jaké vlivy na objektivitu zpravodajství se mohou objevit. Jak o určité události budou informovat seriózní a jak bulvární novináři? Jak komunikují různí aktéři na sociálních sítích? Jakým způsobem se tvoří PR firmám a jak se prezentují jejich zájmy? Poznat a rozumět tomu, jak zpravodajství funguje nebo jak rozklíčovat zájmy jednotlivých aktérů, považujeme za jednu z nejdůležitějších dovedností v dnešním světě. |
Optikou bezkonfliktní společnosti |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V tomto workshopu žáky blíže seznamujeme s pojmem konformita. Naším cílem je ukázat, jak může být člověk jakožto společenský tvor ovlivňován ostatními ve své sociální skupině. Výuka se skládá z experimentu a následné diskuze s žáky, včetně vysvětlení pojmů. |
Politik není jogurt |
2. stupeň ZŠ – nadané děti z 8. a 9. třídy (90 minut) střední školy (90 minut) |
V rámci workshopu zaměřeného na politický marketing budou mít žáci možnost vytvořit si politickou stranu včetně názvu, loga, vyzkoušet si zvolení lídra a připravit se na tiskovou konferenci na určité téma. Celá výuka je prokládána zábavnými až bizarními příklady související zejména s online marketingem a prezentací na sociálních sítích. |
Ústavní soud |
střední školy (90 minut) |
Workshop Ústavní soud je ideální spíše pro studenty vyšších ročníků středních škol, kteří už za sebou mají několik hodin práva, protože si zkusí být na chvíli soudci Ústavního soudu a rozhodovat jeden z vybraných případů, který rozhodoval i sám Ústavní soud. V rámci nabitých devadesáti minut se studenti blíže seznámí se soustavou soudů v České republice, naučí se rozeznávat jednotlivé typy soudnictví, zjistí, kde se podává žaloba a kde odvolání. Značná část workshopu je věnována specifickému postavení Ústavního soudu České republiky a ústavní stížnosti. Na závěr hodiny je studentům dán prostor pro to, aby si navzájem prezentovali případy, o kterých rozhodovali a vysvětlili třídě důvody svého rozhodnutí, o kterém je následně debatováno. |
Wikipedie a historie |
2. stupeň – 8. a 9. třída (90 minut) střední školy (90 minut) |
Jak je zpracovaná historie na Wikipedii? S internetovou encyklopedií se již od jejího vzniku pojily obavy, že půjde o zdroj mnoha faktografických chyb. Dnes je často využívaná nejen jako zdroj informací, ale také nám může mnoho prozradit o našem vztahu k minulosti. O jakých tématech z dějepisu se na Wikipedii vedou spory? Jak se liší zpracování jednoho hesla v různých jazycích? Ve workshopu nabídneme pohled pod pokličku Wikipedie a představíme žákům neobvyklé způsoby jak, ji používat. |
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4, Praha 1, 110 00
771 523 973 (po–pá 9–15)