Burgery pana Burnse – pro zdraví lidí i planety? |
2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Poté, co pan Burns skončil v nemocnici kvůli vysokému obsahu cholesterolu obsaženého v hamburgerech, dostal od lékařů za úkol maso omezit. To ho vedlo k vytvoření nejlepšího veganského burgeru na světě, dokonce i dle slov Lízy! A co vy? Vyznáte se v nutričních hodnotách? A jsou skutečně inovátorské burgery na trhu lepší než tradiční maso? V potaz budeme brát jak nutriční obsah, tak ekologickou stopu. Je zájem o naše vlastní zdraví v souladu se zájmy planety? Cílem workshopu je naučit se vyhledávat nutriční informace, počítat nutriční obsah a číst obaly, kde potřebné informace získáme. |
Burns Burger bingo |
1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Pan Burns skončil v nemocnici kvůli vysokému obsahu cholesterolu. Na vině byla jeho nadměrná konzumace hamburgerů, a tak dostal od lékařů za úkol omezit maso. To ho vedlo k vytvoření nejlepšího veganského burgeru na světě, dokonce i dle slov Lízy! A co vy? Kdo z vás si troufne na soutěž o nejlepší burger? Ale pozor – burger musí být nejen dobrý, ale i zdravý! Body se budou počítat za bílkovinu, vlákniny, zdravý tuk... Cílem hry je získat vítěznou bingo kombinaci a s ní spojený titul a také krásný diplom. |
Infekce ze Springfieldu! |
1. stupeň ZŠ (60 minut) |
Ósacká horečka není jedinou infekcí, která trápí obyvatele Springfieldu! Jak vypadají springfieldské viry a bakterie? Jak se šíří? Jaké způsobují nemoci a jaký můžeme mít z virů a bakterií užitek? To vše se dozvíte, zatímco se stanete spoluautory naší expozice! Vytvořte dle obrazové předlohy vlastní verzi simpsonovských bacilů a získejte informace o nemocech, které známe i z našeho nekresleného světa. |
Kam s tou rybou? Zabraňte zmatenému kuchaři otrávit dalšího hosta! |
1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Nešikovný zmatený kuchař málem otrávil Homera špatnou přípravou prudce jedovaté ryby. Jeho kariéra v sushi restauraci je u konce, ale to neznamená, že pobyt v kuchyni pověsil na hřebík. V nové restauraci má za úkol uspořádat dodávku jídla do skladu…zvládne to ale tak, aby všechno jídlo bylo uchováno správně a nezkazilo se? A co vy? Umíte správě zacházet s potravinami a neplýtvat? |
Matematika ze Springfieldu 1 |
1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Co mají společného matematika a animovaný seriál Simpsonovi? Na první pohled se možná může zdát, že vůbec nic. Ve skutečnosti jsou ale díly tohoto seriálu naplněny řadou matematických triků. V rámci workshopu si pustíme několik ukázek ze seriálu a povíme si, kde se matematika ukrývá. Pozn.: témata: osová souměrnost, vlastnosti trojúhelníků, logická úloha |
Matematika ze Springfieldu 2 |
2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Seriál Simpsonovi je plný matematických vtipů, hádanek, či praktických úloh. V rámci workshopu si pustíme několik ukázek ze seriálu a povíme si, kde se matematika ukrývá. Díky velké řadě témat lze workshop navštěvovat opakovaně, případně si učitelé mohou vybrat preferované téma. Pozn.: volné pokračování aktivity Matematika ze Springfieldu 1, témata: Pythagorova věta, rovnice a nerovnice |
Matematika ze Springfieldu 3,14 |
2. stupeň ZŠ – 8. a 9. třída (60 minut) střední školy (90 minut) |
Matematika neobsahuje mnoho konstant, rozhodně ne tolik jako fyzika, zato jsou však její konstanty často pilířem nějaké ucelené teorie. Geometrii vévodí jedna ze základních a nejstarších v matematice – konstanta π. Pojďme se na tuto konstantu podívat trochu netradičním způsobem a říct si několik zajímavostí z jejího života. Pozn.: volné pokračování aktivity Matematika ze Springfieldu 1, témata: konstanta π |
Tereza Martínková Bártlová (MFF UK)
Eliška Selinger (3. LF UK)
Tereza Roznerová (1. LF UK)
Ondřej Hofierka
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4, Praha 1, 110 00
771 523 973 (po–pá 9–15)