|
Řešitelé: Tereza Martínková Bártlová (MFF UK) Tým Didaktikonu |
Hlavolam je problém, hádanka, skládačka, která zkouší naši vynalézavost. Matematické hlavolamy nejsou jen zábavnou kratochvílí, ale mají na nás řadu pozitivních vlivů. Pomáhají nám posilovat logické myšlení – při hledání souvislostí a postupů si trénujeme schopnost analyzovat informace a odhalujeme skryté vzory. Stimulují náš mozek – zlepšujeme si paměť, pozornost i koncentraci. Navíc, kreativní přístup k řešení úloh rozšiřuje naši schopnost přemýšlet mimo zaběhnuté myšlenkové vzorce a nacházet inovativní řešení. Řešení matematických hádanek a úloh nám pomáhá lépe porozumět matematickým principům a aplikovat je ve každodenním životě.
Není tedy divu, že mnohdy obyčejná matematická hádanka ve skutečnosti položila základy seriózní matematické teorii a zásadně ovlivnila směr matematického bádání.
Hlavolamy |
1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Jak si osahat matematiku, dovědět se něco o její historii a ještě si přitom potrápit mozkové závity? Přece pomocí hlavolamů. Na workshopu si ukážeme několik hlavolamů, řekneme si něco o jejich historii, odkud pochází, jak vznikly a nakonec si jeden hlavolam i vyrobíme. |
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4
Praha 1, 110 00
Česká republika