Hlavolamy

Hlavolam je problém, hádanka, skládačka, která zkouší naši vynalézavost. Matematické hlavolamy nejsou jen zábavnou kratochvílí, ale mají na nás řadu pozitivních vlivů. Pomáhají nám posilovat logické myšlení – při hledání souvislostí a postupů si trénujeme schopnost analyzovat informace a odhalujeme skryté vzory. Stimulují náš mozek – zlepšujeme si paměť, pozornost i koncentraci. Navíc, kreativní přístup k řešení úloh rozšiřuje naši schopnost přemýšlet mimo zaběhnuté myšlenkové vzorce a nacházet inovativní řešení. Řešení matematických hádanek a úloh nám pomáhá lépe porozumět matematickým principům a aplikovat je ve každodenním životě. Není tedy divu, že mnohdy obyčejná matematická hádanka ve skutečnosti položila základy seriózní matematické teorii a zásadně ovlivnila směr matematického bádání.

Související aktivity pro školy

Hlavolamy

1. stupeň ZŠ (60 minut)

2. stupeň ZŠ (60 minut)

střední školy (90 minut)

Jak si osahat matematiku, dovědět se něco o její historii a ještě si přitom potrápit mozkové závity? Přece pomocí hlavolamů. Na workshopu si ukážeme několik hlavolamů, řekneme si něco o jejich historii, odkud pochází, jak vznikly a nakonec si jeden hlavolam i vyrobíme.


Zarezervujte si termín


Řešitelský tým

Tereza Martínková Bártlová (MFF UK)

Tým Didaktikonu


Poslední změna: 15. listopad 2024 20:57 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Napište nám
Kontakty

Didaktikon | Kampus Hybernská

Hybernská 4, Praha 1, 110 00

771 523 973 (po–pá 9–15)


Jak k nám