Hlavolam je problém, hádanka, skládačka, která zkouší naši vynalézavost. Matematické hlavolamy nejsou jen zábavnou kratochvílí, ale mají na nás řadu pozitivních vlivů. Pomáhají nám posilovat logické myšlení – při hledání souvislostí a postupů si trénujeme schopnost analyzovat informace a odhalujeme skryté vzory. Stimulují náš mozek – zlepšujeme si paměť, pozornost i koncentraci. Navíc, kreativní přístup k řešení úloh rozšiřuje naši schopnost přemýšlet mimo zaběhnuté myšlenkové vzorce a nacházet inovativní řešení. Řešení matematických hádanek a úloh nám pomáhá lépe porozumět matematickým principům a aplikovat je ve každodenním životě. Není tedy divu, že mnohdy obyčejná matematická hádanka ve skutečnosti položila základy seriózní matematické teorii a zásadně ovlivnila směr matematického bádání.
Související aktivity pro školy
Hlavolamy
|
1. stupeň ZŠ (60 minut)
2. stupeň ZŠ (60 minut)
střední školy (90 minut)
|
Jak si osahat matematiku, dovědět se něco o její historii a ještě si přitom potrápit mozkové závity? Přece pomocí hlavolamů. Na workshopu si ukážeme několik hlavolamů, řekneme si něco o jejich historii, odkud pochází, jak vznikly a nakonec si jeden hlavolam i vyrobíme.
|
Zarezervujte si termín
Řešitelský tým
Tereza Martínková Bártlová (MFF UK)
Tým Didaktikonu