Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.
Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.
Antický Řím v našich životech |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Antické Řecko a Řím položily základ, na kterém později vyrostla naše západní civilizace. Stopy antického Říma a jeho kultury můžeme dodnes nacházet v mnoha oblastech našich životů. Latina pronikla téměř do všech světových jazyků, s římskými číslicemi se potkáváme na každém kroku, římské provincie se staly základem některých evropských států a římské právo je základem právních kodexů mnoha států. Římané přispěli naší civilizaci i mnoha technickými znalostmi a římské umění je zdrojem inspirace až do dnešních dnů. V průběhu workshopu si spolu dědictví starověkého Říma projdeme a s pomocí interaktivních úkolů si rozšíříme své znalosti o této fascinující starověké kultuře. |
Dobrodružná plavba po Nilu |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
V rámci naší výpravy se nejprve podíváme do egyptského města a zjistíme, jak vypadal každodenní život starých Egypťanů. Poté poplujeme do chrámu a dozvíme se, jak správně probudit boha. Následně poplujeme předat obětiny do pyramidového komplexu krále. A na návštěvu se zajdeme podívat i do soukromé hrobky. Na závěr naší plavby se podíváme na pohřebiště posvátných zvířat a naučíme se, jak mumifikovat rybu. |
Egyptská archeologie pod lupou |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Jak vypadá práce archeologa v Egyptě, co všechno musí umět, jak se na výzkum připravit? Jak takový výzkum vůbec vypadá a co vše je potřeba udělat, když se něco zajímavého najde? Některé předměty mohou být oříškem a nemusí být úplně jednoduché rozeznat, co vlastně archeolog našel. Přijďte si s námi vyzkoušet, jak taková práce v Egyptě vypadá a co obnáší. Mimo různé praktické dovednosti spojené s výzkumem, vás čeká i hra s neobvyklými nálezy a rozeznávání jejich funkce. |
Monstra z pravěku |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Legendární paleontolog Dr. Bedřich Mazaný představuje svou vzácnou sbírku pravěkých monster. Žáci se s dinosaury a pravěkými tvory nejen blízce seznámí, ale pokusí se je i rozpohybovat a pomoci Dr. Mazanému s jejich vystavením. A nakonec bude záležet na každém žákovi a žákyni, co se jim vylíhne ze záhadného vejce! 1. část: Zmizení Dr. Mazaného Aktivní vyhledávání informací a trénink kritického myšlení V důsledku pracovního vytížení Dr. Mazaného si žáci většinu informací o pravěkých zvířatech opatří různými způsoby sami. 2. část: Kurátorem expozice pravěku Prezentační dovednosti Nalezené informace společně s exponáty žáci vzájemně sdílí a společně vytvoří svou vlastní výstavu. 3. část: Záhadné vejce Rozvoj kreativity – práce s loutkou, výtvarná činnost Vlastní kreativitu mohou žáci uplatnit při kreslení záhadného vejce, ze kterého se jim může vylíhnout cokoli, co si budou přát. Pozn.: mobily povoleny (fotografování, vyhledávání informací) |
Obrazy, které ožívají: Tajemství egyptských hrobek a chrámů |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Egyptské hrobky a chrámy jsou jako obrovské komiksy plné tajemných příběhů. Každý obrázek měl svůj význam a mohl dokonce ovlivnit posmrtný život zemřelého! Jaká tajná poselství ukrývají nástěnné malby? Jak Egypťané zobrazovali lidi, zvířata i bohy, a proč museli dodržovat přesná pravidla? Jak se z obrázků stala „živá magie“? Přijďte rozluštit záhady egyptské ikonografie a zjistit, co všechno se dá vyčíst z výzdoby pyramid a hrobek. |
Od filozofie po gyros: Co všechno nám dali Řekové? |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Co by se stalo, kdyby starověké Řecko nikdy neexistovalo? Možná bychom neměli školu a nemuseli počítat úhly v trojúhelníku (hurá!), ale zároveň bychom přišli o olympijské hry, divadlo a dost možná by celá naše společnost vypadala úplně jinak. Budete se divit, kolik věcí, které dnes považujeme za samozřejmé, pochází právě z této dávné civilizace! Přijďte objevit, jak moc nás ovlivňují řecké vynálezy, myšlenky i slova. V rámci hádanek a zábavných úkolů zjistíte, že řecký odkaz není jen školní látka (a nuda), ale nepostradatelná součást našich životů dodnes. |
Putování s Alexanderem Velikým |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Workshop se zaměří na život a cestu jednoho z nejznámějších vojevůdců starověku, Alexandera III., zvaného Makedonského, který si i ve svém relativně mladém věku dokázal podmanit skoro celý tehdy známý svět. Během workshopu nás čeká interaktivní cesta do 4. století před naším letopočtem, kdy budeme kráčet v jeho stopách a pokusíme se zodpovědět následující otázky: Kdo vlastně byl Alexander Veliký? Jaký byl jeho život? A v čem bylo jeho putování natolik významné, že jím začíná kompletně nový věk řeckých dějin, zvaný helénismus? Ukážeme si, kým byl Alexander Veliký a kam se během svých dobyvačných výbojů dostal. Vysvětlíme si, jak jeho přítomnost změnila tehdejší svět, a co ho vůbec vedlo k dobývání světa. |
Staň se písařem – Hieroglyfy |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
Chcete proniknout do tajů hieroglyfického písma? Chcete se dozvědět, jak se žilo písařům ve starověkém Egyptě? A chcete si přeložit kus starověkého papyru? Pak neváhejte a přijeďte na návštěvu do Domu života! |
Staň se středověkým písařem |
1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Odhalte spolu s námi tajemství výroby pergamenu, papíru a celé středověké knihy! Osaháme si různé knižní vazby, posvítíme si na vodoznaky a zjistíme, že číst středověká písmena není vůbec tak těžké, jak se na první pohled zdá. Přesto i na vlastní kůži zažijeme, že opisování a zdobení knih mohla být pěkná dřina. |
Tajemství egyptských mumií |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
„Mumie“ je pravděpodobně, hned po egyptských pyramidách, jedním z nejznámějších artefaktů, které nám egyptská archeologie nabízí. Mají svůj příběh a poskytují nám důležité a fascinující svědectví o době, ve které staří Egypťané žili, a v co věřili. Během tohoto workshopu se podíváme na to, co vlastně egyptské mumie jsou, proč a jakým způsobem byly těla zesnulých mumifikována a pokusíme se zodpovědět následující otázky: Jsou všechny mumie stejné? Co nám mohou mumie říct o starých Egypťanech? Mumifikovali Egypťané taky zvířata? Mumie a jejich význam pro vědecké bádání? Povíme si o důvodu, proč staří Egypťané mumifikovali své zesnulé.Vysvětlíme si, jak probíhala mumifikace a jaká postupy a rituály tento proces vyžadoval. Na konci workshopu si děti mohou zkusit mumifikovat svou vlastní /plyšovou/ rybičku. |
Výprava na Olymp a zpět |
1. stupeň ZŠ - od 3. třídy (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) |
V rámci našeho putování se podíváme na to, jak vypadal řecký pantheon, kdo byli jeho hlavní představitelé a jaká dobrodružství prožívali. Poté se sneseme mezi smrtelníky a zavítáme návštěvu do řeckého chrámového okrsku a řekneme si více o tom, jak lidé uctívali bohy a jak se slavily řecké svátky. |
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4, Praha 1, 110 00
771 523 973 (po–pá 9–15)