Matematika ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního sy Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu [ URL "https://www.flickr.com/ photos/199594883@N08/albums/"] . Volné termíny a přihlašovací formulář [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon"] ****************************************************************************************** * Workshopy ****************************************************************************************** Matematika ze Springfieldu 1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Co mají společného matematika a animovaný seriál Simpsonovi? Na první pohled se možná může jsou ale díly tohoto seriálu naplněny řadou matematických triků. V rámci workshopu si pust povíme si, kde se matematika ukrývá. Díky velké řadě témat lze workshop navštěvovat opakov preferované téma. Hlavolamy 1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Jak si osahat matematiku, dovědět se něco o její historii a ještě si přitom potrápit mozko Na workshopu si ukážeme několik hlavolamů, řekneme si něco o jejich historii, odkud pocház hlavolam i vyrobíme. Hra o čísla 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Statistika by měla být používána k lepšímu pochopení a vyhodnocení hromadných dat. Je-li v může čtenář uvěřit něčemu jinému, než co ukazují data. Někdy se tak stane úmyslně, jindy z případech se však dostáváme do pasti falešné statistiky. Na přednášce zboříme tato fake ne média, politici, ale také vědci mohou pohrávat s fakty a čísly účelovým způsobem. Popíšeme hodnocení údajů až k absurditám. Příběh jedné konstanty 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Matematika neobsahuje mnoho konstant, rozhodně ne tolik jako fyzika, zato jsou však její k teorie. Geometrii vévodí jedna ze základních a nejstarších v matematice – konstanta ?. Pro Kde se vzala? A jaký je její životní příběh? A jak na ni můžeme přijít experimentálním způ Necháte se napálit? 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Popularizační přednáška bude koncipovaná jako nevážné zamyšlení nad klamností naší intuice V rámci přednášky bude představeno několik příkladů matematických paradoxů, matematických při troše nepozornosti mohli zavést na zcestí. Volné termíny a přihlašovací formulář [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon"]