• Kalendář

Kalendář


8. listopadu 2024, 9:00-16:00

Válka na Ukrajině, vzdělávání, dějiny a média

Konflikt na Ukrajině se dotýká humanitních předmětů na českých školách, a to hned v několika ohledech. Zejména staví školy a učitele před otázky po efektivní tematizaci války ve výuce. Neméně vážným podnětem je přítomnost žáků z Ukrajiny ve třídě či v dalších kolektivech. Ta mimo jiné staví otazníky před obsahy humanitních předmětů pro ně i pro ostatní žáky včetně těch majoritních. Připravují dějepis, zeměpis, mediální výchova a základy společenských věd žáky k tomu, aby konfliktu a různým reakcím na něj rozuměli? Odráží se nějak změna, ke které v souvislosti s konfliktem dochází v sociálních vědách a v historii, ve školním prostředí? Seminář se těmto výzvám bude věnovat a využije pomůcky a materiály shromážděné kolem dvou dokumentárních filmů: mezinárodního dokumentu Válka a vzdělání (premiéra jaro 2024) produkovaného asociací evropských vzdělavatelů Euroclio a českého dokumentu Válečný zpravodaj (premiéra podzim 2024). Součástí semináře budou workshopové formáty, moderovaná výměna zkušeností a beseda s hostem.

Překvapivé dějiny: neobvyklé perspektivy v dějepise

listopadu 2024, 9:00–16:00

Dějiny mají často předvídatelný charakter příběhů o státech, politických dějinách, osobnostech a dalších ustálených způsobech vyprávění. Seminář se zaměří na méně tradiční způsoby, jak žákům představit historická témata. Na osvědčených lekcích z výuky si ukážeme, jak může vykročení z obvyklých postupů podpořit motivaci žáků k poznávání minulosti. Může vhodně zvolená perspektiva pomoci žákům porozumět i složitým historickým procesům? Jak se nově podívat na notoricky známé prameny? Účastníci se převážně workshopovou formou budou moci seznámit s principy práce s rozmanitými perspektivami ve výuce a odnesou si také konkrétní lekce použitelné ve výuce.

Proč a jak propojovat výuku filosofie s výukou literatury

30. 1. 2025, 9:00-16:30

Jednodenní kurz pro vyučující na středních školách se soustředí na otázku, proč a jak propojovat výuku filosofie s výukou literatury. Program kurzu se skládá ze 2 interaktivních přednášek odborníků z Ústavu filosofie a religionistiky a 2 metodicky orientovaných workshopů, v nichž si účastníci pod vedením zkušených lektorů – vyučujících na gymnáziu – vyzkouší a následně zreflektují konkrétní ověřené postupy.


Poslední změna: 2. říjen 2024 11:16 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Máte dotaz ?
Kontakty

Didaktikon | Kampus Hybernská

Hybernská 4

Praha 1, 110 00

Česká republika


Jak k nám