Společenské vědy ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního sy Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu [ URL "https://www.flickr.com/ photos/199594883@N08/albums/"] . Volné termíny a přihlašovací formulář [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon"] ****************************************************************************************** * Workshopy ****************************************************************************************** Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? 2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) Může něco tak úžasného jako mrak, lidské tělo, semínko nebo galaxie vzniknout jen šťastnou jejím pozorovatelem? Jaká je hranice mezi mnou a prostředím, které mne obklopuje? Na tyto hledat odpovědi environmetální estetika. Problémově orientovaná výuka filozofie v praxi střední školy (90 minut) Pojďte se v rámci našeho exponát „Automat na filozofické divadlo“ vžít do role filozofa, p vlastní odpovědi na filozofické otázky obzvláště důležité pro současnost či budoucnost svě 1. Co je pravda? Existuje vůbec? Pokud ano, existuje jediná objektivní pravda, nebo má kaž náboženství více výhod, nebo hrozeb? 3. Co je dobro? Co je zlo? A je možné zlo zcela vymýt A má život vůbec smysl? 5. Co je to láska? 6. Měly být mít ženy právo na interrupci? 7. Co eutanazie? 8. Je důležitější dávat prostor svobodě jedince, nebo klást důraz na společnost nejlepší způsob vlády? 10. Jak bychom měli řešit změnu klimatu? Jak bychom se měli chovat Divadelní metody při výuce filozofie střední školy (90 minut) Pojďte si s námi prohlédnout „Automat na filozofické divadlo“ a pak si sami vyzkoušet různ NOMO střední školy (90 minut) Díky smartphonům má každý z nás moc vytvářet svůj vlastní svět, být ve spojení se všemi, k získat přístup k jakékoliv informaci. Být online je pro nás stejně samozřejmé jako dýchat. ztráty spojení se světem prostřednictvím smartphonu) je pro nás stále ještě nové. Jedná se – sociální fenomén, jehož význam s narůstajícím vlivem novým technologií, ale i s rostoucí neustále sílí a s ním i potřeba se tomuto tématu věnovat citlivě, ale i hravě a svobodně.B svůj vztah s mobilním telefonem a online světem, budeme tvořit nové postavy a náměty na no vymodelovat takový svět, ve kterém jsme právě tak propojení, jak je nám to milé. Když je každý nácek, nikdo není nácek střední školy (90 minut) Ve workshopu se podíváme na to, jak se v současném diskurzu zachází se silnými slovy jako marxista, marxistka atp. Proč si jimi nadáváme? Mají ještě tentýž obsah jako před 30 nebo vůbec lze zjišťovat, a co můžou výsledky našich zjištění znamenat pro současnou společnost Československo a země Třetího světa ve studené válce střední školy (90 minut) Období studené války a to, jak o něm přemýšlíme nebo učíme, se v našem prostředí často zuž a dva hlavní aktéry - Spojené státy a Sovětský svaz. My si ale představíme i roli menších to v prostoru, který byl klíčový, nicméně též dlouho opomíjený - v zemích tzv. třetího svě do studenoválečných vztahů a kontaktů socialistického Československa a zejména nově vznikl příbězích vyslaných československých expertů, dodávek zboží, kulturních, vědeckých či stud představu o světě neprostupně rozděleném železnou oponou a „studeném konfliktu“ zúženém na „Kubánská krize“ a „pád Berlínské zdi“. ****************************************************************************************** * Diskuze ****************************************************************************************** Diskuze s filozofy: Které filozofické problémy jsou obzvláště důležité pro současnost či b střední školy (150 minut) Pojďte si s námi prohlédnout „Automat na filozofické divadlo“ a pak diskutovat s českými f problémy jsou obzvláště důležité pro současnost či budoucnost světa. Volné termíny a přihlašovací formulář [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon"]