Vyberte si z nabídky vzdělávacích programů a objednejte se prostřednictvím rezervačního systému.
Jak workshopy vypadají, se můžete podívat v našem fotoalbu.
Pop-art |
1. stupeň ZŠ (60 minut) |
Obsahem této barevné lekce je představení uměleckého směru pop-art, který vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Úvod hodiny je zaměřen na barvy jako takové, tedy barevné spektrum, barvy kontrastní a doplňkové. Následuje poznání významných představitelů proudu (A. Warhola a R. Lichtensteina) a jejich práce. Lekce je zaměřena jak na individuální tvorbu, tak na skupinovou práci. |
Surrealismus ve výtvarném umění |
1. stupeň ZŠ (60 minut) |
Cílem této lekce je seznámení se s pojmem „surrealismus“ a především jeho představiteli ve výtvarné oblasti. Vybranými autory, jejichž díla budou žákům představena, jsou malíř, sochař a grafik Joan Miró a malíř Salvador Dalí. Náplní hodiny je, mimo jiné, zkusit si tvorbu v duchu tohoto proudu formou zábavné hry, prezentovat ji a zároveň interpretovat tvorbu ostatních. |
Emoce - V Hlavě |
1. stupeň ZŠ (60 minut) |
Jaké jsou naše emoce a jak je promítali do své práce umělci? Během worskopu se účastníci seznámí se základními pěti emocemi a naučí se je vnímat v rámci uměleckých děl známých umělců. Seznámí se také stručně s životopisy vybraných z nich a způsobem, jakým vkládali své emoce do své tvorby. Aktivita je doplněna průběžnou reflexí nad vlastními emocemi. |
Ponti |
1. stupeň ZŠ (60 minut) |
Zážitkový workshop ponti // mosty, zve k přemostění v čase o tisíce let zpět, a v prostoru o tisíce na jih, do severní Itálie Je zaměřen na rozvoj imaginace, komunikačních dovedností, naslouchání i pozorování, v oblasti znalostí pak prohloubí účastníkům povědomí o počátcích evropské civilizace, o životech lidí žijících na pomezí doby lovců a sběračů a zemědělců. Díky sugestivní a propracované instalaci sestávající z videoprojekcí pozdně pravěkých a raně starověkých rytin, grafik těchto rytin, předmětů, výpovědí “autora/umělce”, kterého ztvárnil Jiří Kniha a mnoho dalšího, získají účastníci vhled do této zajímavé, dávné doby. V rámci workshopu účastníci vytvoří vlastní rytiny, které následně budou promítat a vytvářet tak vlastní “výstavu” a rozšíří své znalosti nejen v oblasti dějin, geologie i výtvarného umění. |
Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? |
2. stupeň ZŠ (60 minut) střední školy (90 minut) |
Může něco tak úžasného jako mrak, lidské tělo, semínko nebo galaxie vzniknout jen šťastnou náhodou? Jsem součástí přírody nebo jejím pozorovatelem? Jaká je hranice mezi mnou a prostředím, které mne obklopuje? Na tyto a mnohé další otázky se pokouší hledat odpovědi environmetální estetika. |
Volné termíny a přihlašovací formulář
Didaktikon | Kampus Hybernská
Hybernská 4
Praha 1, 110 00
Česká republika