Co je Didaktikon ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Didaktikon je vzdělávací centrum Univerzity Karlovy a Kampusu Hybernská, z.ú., určené k ex objevování a učení se hrou. Jeho hlavním cílem je vzdělávat žáky základních a středních škol heuristickou metodou, ted řízeného objevování. Žákyně a žáci se tak stanou aktivními účastníky výuky. Mají radost z sami něco vyřeší, dokáží. Vnímají učení jako činnost, kterou konají oni sami, ne jako něco na ně vykonáváno zvenčí a mají radost z toho, že sami něco vyřeší, což vede k jasnějšímu a pochopení učiva, k odhalení širších souvislostí s dosavadními znalostmi i s každodenními z Heuristická metoda brání tomu, aby učení žáků sklouzlo do povrchního memorování. Podporuje zvládnutí dovedností a schopností je využívat. Kromě žáků jsou cílovou skupinou návštěvníků Didaktikonu také samotní učitelé. Díky unikát různých didaktických oborů Univerzity Karlovy pomáhá Didaktikon experimentálně rozvíjet vý učitelů základních a středních škol, poskytovat jim možnost přistupovat nejen k vlastnímu ale i vzdělávání budoucích žáků kreativně, integrovat různé didaktické postupy, různé tech vědecké disciplíny tak, aby výsledný vzdělávací koncept dokázal zaujmout žáky a studenty s a vedl je k širšímu zájmu o vědu jako způsob vnímání světa i inspiraci k vlastnímu rozvoji kreativitě. Jednoznačnou předností Didaktikonu je jeho interdisciplinarita. Didaktikon na jednom místě vědecké výsledky všech fakult Univerzity Karlovy a vytváří tak funkční komunitu studentů d oborů, pedagogů, výzkumníků až po žáky a učitele základních a středních škol, absolventů, kteří chtějí rozvíjet zájem svých dětí i svůj vlastní. Prostory Didaktikonu můžeme rozdělit na dvě části. První část je určena základoškolským a středoškolským studentkám a studentům. Nachází se z a laboratoří, ve kterých jsou umístěné rozličné dynamické učební pomůcky, které podněcují návštěvníků a odhalují zázraky nových technologií, přírodních věd, ale i filozofických smě vše propojují dohromady v jeden celek reálného světa. Všechny učební pomůcky jsou z techni koncipovány tak, aby vybízely návštěvníky k interakci. Žáci si mohou sami zkoušet, jak jed pomůcky fungují, a stát se tak badateli a výzkumníky. V této části je také prostor pro vědecko-popularizační přednášky, fyzikální či chemické fr demonstrace, které budou vedeny špičkovými vědci z Univerzity Karlovy.  Kombinace názorně demonstračních a praktických metod výuky společně s nekonvenčním neformá Didaktikonu zaručuje hlubší a trvalejší osvojení učiva. Tato část Didaktikonu je také vhodná pro prezentaci Univerzity Karlovy při oslovování budo Druhá část Didaktikonu slouží především pro setkávání učitelů a akademiků. Učitelé si zde prostřednictvím odborných přednášek nebo v rámci dílem obnovovat, udržovat a rozšiřovat zn dovednosti v rámci jejich aprobace. Zároveň se také jedná o místo setkávání pedagogů samotných. Ti zde mohou vzájemně sdílet s navzájem se inspirovat. Prostředí Didaktikonu tak pomáhá učitelům rozvíjet jejich kreativitu a znovuobjevovat nadš smyslu pedagogické profese.