Leden: Život s umělou inteligencí ****************************************************************************************** * Leden: Život s umělou inteligencí ****************************************************************************************** AI, umělá inteligence, chytrá zařízení, strojové učení… Tato slova se již stala součástí n Umělá inteligence postupně proniká do mnoha oborů lidské činnosti, od psaní divadelních he vědcům při vývoji nových léků. Věděli jste ale, že umělá inteligence může být skvělým pomo Dokáže třeba vysvětlit složité pojmy jednoduše a srozumitelně, vytvořit cvičení přesně na co nám jde a co potřebujeme zlepšit, nebo nám pomoct najít odpovědi na otázky, které nás z ****************************************************************************************** * Program pro školy ****************************************************************************************** Ahoj, tady umělá inteligence! 1. stupeň ZŠ (60 minut) 2. stupeň ZŠ – 6. a 7. třída (60 minut) Prostřednictvím interaktivních her a tvůrčích aktivit si představíme umělou inteligenci (A kolem nás. Ukázky kreativních AI projektů motivují děti k tomu, aby využívaly AI zodpovědn tato technologie omezení a rizika. Život s umělou inteligencí 2. stupeň ZŠ – od 8. třídy (60 minut) střední školy (90 minut) Umělá inteligence zasahuje do všech oblastí našeho života, od vývoje léků přes psaní divad workshopu je za pomoci aplikace z exponátu představit celou škálu využití umělé inteligenc nevýhodami, které s sebou využití umělé inteligence přináší. Jak mluvit s chatboty střední školy (90 minut) Už to je přes rok, co nám chatboti odpovídají na naše nejrůznější otázky, víme ale, jak s jejich odpovědi opravdu užitečné? Co po nich můžeme chtít a na co si raději dát pozor? Nau - pojďte tomu s námi přijít na kloub. Vedle základních principů si například vyzkoušíme, j řešit úkoly, vyhledávat na internetu nebo jak zorganizovat výpravu na Mars. Počítačová kreativita střední školy (90 minut) Počítače dnes dovedou tvořit texty, obrázky, videa i hudbu. Jak dokážeme v exaktním prostř originálního a na první pohled nerozeznatelného od lidské tvorby? A jsou přitom počítače o lidské výtvory? Během workshopu si vysvětlíme principy generativních modelů, zamyslíme se modely prakticky používat. Chci se školou přijít na workshop o umělé inteligenci [ URL "https://noona.app/cs/didaktik 21. 1. 2025 9:00–12:00 Jak AI dopadá na jedince a na společnost Spolek Aignos vás zve na studentskou konferenci zaměřenou na aktuální téma vlivu umělé int na život jednotlivců i celé společnosti. Jak AI mění naše každodenní rozhodování, vzdělává mezilidské vztahy? Jaká etická a společenská dilemata s sebou přináší? Tato konference je středních škol, kteří se chtějí dozvědět více o technologiích, které formují naši budoucno s odborníky i vrstevníky. Součástí programu budou přednášky, interaktivní workshopy a pane Již brzy zveřejníme přihlašování v Noona. ****************************************************************************************** * Program pro veřejnost ****************************************************************************************** 21. 1. 2025, 18:00 Živé natáčení podcastu DidLit Češtinářka a češtinář se ptají matematického lingvisty a literárního vědce, jak může stroj počítač stejnou představu o básních jako učebnice a čítanky? Může stvořit lepší texty než projekt EduPo potenciál pomoci rozčeřit školský přístup k lyrice? Debata zejména pro odbornou veřejnost, kde představíme projekt EduPo a budeme diskutovat o rámci projektu otevíráme (výuka poezie, využití automatických generátorů textu, metody a c výchovy ve školách, hodnota umění v závislosti na (ne)využití automatických nástrojů, a da Za projekt se debaty zúčastní Ondřej Vojtíšek, Karel Piorecký a Rudolf Rosa, pozveme i něk odborníků, kteří nejsou členy projektu. Mám zájem přijít na debatu o projektu EduPo. [ URL "https://docs.google.com/forms/d/ e/1FAIpQLSfesNBShEcxPqOPjI52_QGNAxsy2WMZA1A0PqEKlLBvS58KuA/viewform?usp=header"] 28. 1. 2025, 16:00 Workshop pro vysokoškoláky, jak se učit pomocí AI Workshop je určen pro VŠ studenty, kteří chtějí objevit, jak jim AI nástroje umělé intelig usnadnit a zefektivnit proces učení. Ukážeme si praktické možnosti využití AI pro rešerši odborných textů a procvičování látky. Zaměříme se na konkrétní nástroje a techniky, které lépe pochopit složité koncepty a efektivně se připravit na zkoušky. Na závěr bude prostor zkušeností a praktických tipů. Chci přijít na workshop pro vysokoškoláky, jak používat AI pro učení se [ URL "https://doc forms/d/e/1FAIpQLSd9Tz7XxWGjn4zgrUrZ_0Gz0Iysg5Bh1qKPL7FBI21FIJDpDQ/viewform?usp=header"] 28. 1. 2025, 17:30 Seminář pro vyučující, AI a závěrečné práce Seminář je určen pro vyučující vysokých škol, kteří se chtějí seznámit s možnostmi využití inteligence při tvorbě bakalářských, diplomových a jiných závěrečných prací. Představíme s ukázky toho, jak AI může podpořit studenty při rešerši odborné literatury, strukturování t obsahu. Diskutovat budeme také o výzvách spojených s používáním AI, etických otázkách a o stanovovat pravidla pro využívání. Seminář zakončíme otevřenou diskuzí a sdílením zkušenos praxe. Mám zájem o workshop pro vysokošlské vyučující [ URL "https://docs.google.com/forms/d/ e/1FAIpQLScw5UhOfdlOqv0qqDlnTPSbaMAPOp6lWacPnB9He71Pvcdksg/viewform?usp=header"] 30. 1. 2025, 17:00 Jak vidí umělou inteligenci teologie? ThLic. Mgr. Jiří Dosoudil, Ph.D. ETF, Univerzita Karlova Přednáška se zaměří na fenomén umělé inteligence z pohledu teologie a ukáže, jaké nové per rozvoj AI může tento obor přinést. Prozkoumáme, zda teologie může nabídnout vhledy do obla inteligence největší potenciál, a kde naopak naráží na své limity. ****************************************************************************************** * Výstava ****************************************************************************************** Člověk, duše a umělá inteligence Zkuste si s pomocí umělé inteligence představit, jak by mohl vypadat „otisk Vaší duše“. Př nad tím, jak souvisí duchovní rozměr člověka a umělá inteligence. Zveme vás do prostoru Di malému, experimentálnímu pohledu do budoucnosti. Vede tudy cesta? Nebo ne?