Pod drobnohledem ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Workshopy od 15. do 26. dubna ****************************************************************************************** Didaktikon je sice vzdělávací centrum zaměřující se na žáky základních a středních škol, a stále snažíme rozvíjet i studenty Univerzity Karlovy. Proto podporujeme každého, kdo by si inovativní přístupy ke vzdělávání. Z jedné takové spolupráce vznikl i workshop Místo stude fakulty UK. Workshop je jakýmsi simulátorem reality a je zaměřen na zkoumání vztahu svobod hravostí a fantazií – rozvíjí schopnosti interpretace, naslouchání druhým a sobě samým a n spolupráce ve skupině. Nutí nás zamyslet se, jaký vztah máme k naší planetě a jakou odpově to, jak se zde chováme, a co děláme. Současně bude v Didaktikonu probíhat workshop Budiž s Nadchni se! od studentů Přírodovědecké fakulty. Žáky ZŠ a SŠ budou moci pracovat s mikrosk do tajů fluorescence. Workshopy jsme nazvali „Pod drobnohledem“, protože studenti podrobní blízkému zkoumání jak fluorescence a to přímo pod specializovaným mikroskopem, tak své chování v nezvyklé situac workshopu Místo. Workshopy můžete rezervovat zde. [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon/book"] ****************************************************************************************** * Místo ****************************************************************************************** Informace pro učitele: filosoficko-společenský experiment nabízí studentům nejprve pobyt v prostoru „svobody“, kde si každý může, dokonce má, dělat „co chce“ - jsou k dispozici různ nesouvisející věci - igelity, dřívka, papíry, tužky, hrací kostky atp., po tomto pobytu st pocity z nabyté svobody. Trik celého experimentu je v tom, že při druhém vstupu je žákům o prostoru - a to, že se jedná o budoucnost. Podobu prostoru, kterou skupina zanechá potom „ skupina. Cílem je skrze prožitek a jeho verbalizaci zkoumat vztah svobody a odpovědnosti. fungoval, nesmí studenti na počátku vědět o „skutečném“ charakteru prostoru). Informace pro žáky: workshop je jakýmsi simulátorem reality a je zaměřen na zkoumání vztah odpovědnosti hravostí a fantazií - rozvíjí schopnosti interpretace, naslouchání druhým a s rozvíjení spolupráce ve skupině. Pokud se chcete o workshopu dozvědět víc, přečtěte si náš rozhovor [ URL "https://didaktik DIDAKT-39.html?news=21218&locale=cz"] s jeho autorkou Anetou Fodorovou. ****************************************************************************************** * Budiž světlo! ****************************************************************************************** Biologicko-chemicko-geologický workshop, který žákům poodhalí význam viditelného i nevidit v přírodě. Během workshopu nahlédnou do tajemného světa fotosyntetizujících organismů, ale a přirozené radioaktivity minerálů. Žáci si při experimentu na vlastní kůži vyzkouší, jak fotosyntéza, přijdou na kloub různým strategiím, které fotosyntetizující organismy mají, p proč světla někdy může být příliš, a pokochají se křehkou krásou chloroplastů na fluoresce Také si během mineralogické úlohy vyzkouší, jaké existují světelné jevy a záření v neživé první dostanou možnost si vyzkoušet fluorescenci a fosforescenci minerálů v ultrafialovém proč staří geologové říkali některým kalcitům „děsivce“. Dále uvidí termoluminiscenci nero podívají i na nejenergetičtější formu neviditelného světla, tedy přirozenou radioaktivitu si, jak se šíří a jak se dá měřit a stínit. Workshopy můžete rezervovat zde. [ URL "https://noona.app/cs/didaktikon/book"]